Profile of a Graduate
(in polish)
Sylwetka absolwenta
I stopień
Czas trwania:
3 lata (6 semestrów)
Profil studiów:
Profil ogólnoakademicki
Specjalności:
-
Modelowanie matematyczne
Predyspozycje kandydata:
- wiedza z matematyki na poziomie określonym przez program kształcenia matematycznego w szkołach średnich
- zainteresowanie pogłębioną i dobrze usystematyzowaną wiedzą w zakresie matematyki i możliwością jej wykorzystania w innych dziedzinach nauki
- zainteresowania związane z zastosowaniami metod matematycznych i instrumentów informatycznych oraz rozwijaniem narzędzi informatycznych do rozwiązywania problemów w naukach stosowanych
Kariera po studiach:
Studia na tym kierunku pozwalają naszym absolwentom na podjęcie samodzielnej pracy w firmach wykorzystujących najnowsze technologie, w szkolnictwie każdego szczebla, a także dla dostrzegających w sobie uzdolnienia badawcze – w instytutach naukowychpracujących na potrzeby różnych branż. W trakcie studiów pierwszego stopnia, wszyscy studenci odbywają pożyteczne praktyki w wiodących – pod względem zastosowań matematyki – firmach.
II stopień
2 lata (4 semestry)
Profil studiów:
ogólnoakademicki
Specjalności:
- Modelowanie matematyczne
Predyspozycje kandydata:
- dostateczna wiedza z przedmiotów na studiach pierwszego stopnia na kierunku matematyka
- umiejętność pracy w zespole
- kreatywność
- zainteresowanie:
- naukami ścisłymi
- matematyką i jej zastosowaniami
- opisem zjawisk fizycznych, ekonomicznych, biologicznych i z innych dziedzin nauki, modelami matematycznymi
Kariera po studiach:
- możliwość dalszego kształcenia na studiach podyplomowych
- możliwość podjęcia pracy:
- w szkołach średnich, wyższych, po ukończeniu kursu pedagogicznego, instytucjach naukowych i naukowo-badawczych
- wymagającej znajomości metod matematycznych i technik obliczeniowych do:
- przetwarzania i analizy danych
- rozwiązywania zagadnień inżynierskich
- wymagającej znajomości podstaw modelowania stochastycznego w matematyce finansowej i aktuarialnej lub wnioskowania statystycznego
- wymagającej znajomości programowania oraz umiejętnego wykorzystania programów komputerowych
- wymagającej logicznego myślenia, precyzyjnego formułowania pytań i opinii oraz umiejętnego formułowania prawdziwych wniosków
- w zespole nad projektami o charakterze krótko i długoterminowym